dachoratka
Strona główna Aktualności USTAWA O OCHRONIE KONKURENCJI I KONSUMENTÓW PRZYJĘTA PRZEZ SEJM
Stolarka budowlana
Pokrycia dachowe
Izolacje budowlane
Materiały budowlane
Zapewniamy transport
i rozładunek
więcej...  
FAST
Grupa H+H Celcon
Cerpol Kozłowice
Bekaert
wiecej...  
Nike Air Jordan XXX White Black Wolf Grey Galaxy Retro 2016 811006-101 sz 9.5 BRAND NEW Jordan V Wolf Grey Graphite Metallic Size 10 Nike Air shoes Retro 5http://www.top-jordans.com Nike Air Jordan 6 Sport Blue Sz 12 Retro 1 2 3 4 5 7 8 9 10 11 13 14 15 17 23 45Nike Air Jordan 11 XI Retro 72-10 Size 10.5 Brand New Jordan Gym Red 12scheap jordan shoes Nike Air Jordan XII Retro 12 Flu Game 2016 Black Varsity Red 130690-002 size 11Nike Air Jordan V 5 White Fire Red Black 23 136027-120 US 12 AJ5 4 3 2 1 Nike Air Jordan 1 Pinnacle Vachetta Tan 705075 201 sz 8cheap jordan shoes for sale Nike Air Force 1 '07 BRED Jordan Black Red 9.5UK NEW! Basketball Trainers RARENike Jordan Super.Fly 5 X V Blake Griffin Blue Infrared 23 Basketball 850700-404 Air Jordan 1 Pinnacle "Pinnacle" - 705075 130 - 2015cheap jordans Size 10Men's Air Jordan Retro V 5 Metallic Size 7.5 Nike Air Jordan 12 Retro [130690-600] Basketball Alternate Red/White-Blackcheap jordan shoes for sale Authentic 2001 Nike Air Jordan XVI Original Size 12.5Nike Air Jordan Retro III Fire Red Shoes 2013 Sz.11.5 NICE!! NIKE JORDAN MELO M9 DS YEAR OF THE SNAKE SZ 11cheap jordan shoes 2010 Nike Air Jordan Flint 13 Size 10 vvvvnds og all message For PaypalNike Jordan CP3. VIII 8 / AE X Chris Paul Mens Basketball Shoes Sneakers Pick 1 Jordan 3 Black Cement 2001 UK 9.5cheap jordans for sale 2004 Air Jordan 2 White/Blk/Red Size 9 UsedNike Air Jordan Retro 4 OG Basketball Shoes 840606-192 Size 9.5 Nike Air Jordan Gym Red 12 XII Retro Alternate White Cherry 130690 600 Size 11.5cheap jordans for sale Nike Jordan 5 AM Black White Air Max Mens Basketball Shoes Sneakers 807546-010Johnny Kilroy Air Jordan 10 Nike Air Jordan Retro 12 Gym Red sz 13 Master French Flucheap jordans for sale Nike Air Jordan 12 Retro White/French Blue-Metallic Silver-Varsity 130690-113
Jeżeli jeste?zainteresowany promocjami i ofertami specjalnymi - dopisz swój e-mail.
 
Aktualności
USTAWA O OCHRONIE KONKURENCJI I KONSUMENTÓW PRZYJĘTA PRZEZ SEJM
2015-08-06

Konsumenci, szczególnie na rynku usług finansowych, są niedostatecznie chronieni. Tę sytuację ma poprawić nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która została dziś przyjęta przez Sejm

[Warszawa, 5 sierpnia 2015 r.] Przepisy odpowiadają na problemy konsumentów na różnych rynkach i są wynikiem analiz organizacji konsumenckich, Ministra Finansów, Ministra Sprawiedliwości oraz UOKiK. Analizy te wykazały przede wszystkim, że konsumenci na rynku usług finansowych są niedostatecznie chronieni – np. oferowane im produkty są niedostosowane do ich potrzeb, oraz że system eliminowania niedozwolonych postanowień wzorców umów jest nieefektywny. Tę sytuację ma poprawić nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Nowe rozwiązania były szeroko konsultowane ze  środowiskami przedsiębiorców, prawników oraz organizacjami konsumenckimi.

Sejm przyjął nowe przepisy. Ustawa przewiduje 6-miesięczne vacatio legis. Pozwoli to wszystkim uczestnikom rynku na dokładne zapoznanie się z regulacjami.

Najważniejsze zmiany w ustawie

·     Zabronione będzie proponowanie konsumentom nabycia usług finansowych, które nie odpowiadają ich potrzebom lub proponowanie nabycia tych usług w sposób nieadekwatny do ich charakteru. Celem tego rozwiązania jest nakłonienie przedsiębiorców do analizowania, czy dana usługa rzeczywiście odpowiada potrzebom konsumentów.

·    Decyzje tymczasowe – na wzór postępowań w sprawie praktyk ograniczających konkurencję – szybka reakcja na praktyki zagrażające zbiorowym interesom konsumentów. Jeszcze w toku postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów decyzja tymczasowa zobowiąże przedsiębiorcę do zaniechania określonych działań. Pozwoli zapobiec uprawdopodobnionym zagrożeniom.

    • Decyzja tymczasowa będzie wydawana na czas nie dłuższy niż do wydania decyzji kończącej postępowanie w sprawie.
    • Przyspieszony tryb odwołań: przedsiębiorca będzie miał możliwość złożenia odwołania od decyzji tymczasowej. W takiej sytuacji UOKiK przekaże akta sprawy do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) nie później niż w ciągu 10 dni od dnia otrzymania odwołania, a ten będzie miał 2 miesiące na rozpatrzenie odwołania od dnia jego przekazania przez Prezesa UOKiK.

·    Wprowadzenie instytucji tajemniczego klienta, która pozwoli na uzyskanie dowodów w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

    • UOKiK będzie mógł skorzystać z tego rozwiązania tylko za zgodą sądu.
    • Instrument ten pozwoli na zweryfikowanie informacji przekazywanych na etapie przedkontraktowym.
    • UOKiK nie będzie stosował prowokacji, a jedynie będzie mógł sprawdzić sposób oferowania produktu lub usługi, a także procedurę zawierania umowy.
    • Instytucja tajemniczego klienta będzie miała zastosowanie do wszelkich praktyk, które mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów.

·    Możliwość wyrażenia poglądu istotnego w sprawie – UOKiK będzie mógł wyrazić swój pogląd w indywidualnej sprawie przed sądem powszechnym, jeśli przemawia za tym interes publiczny. Pozwoli to Prezesowi UOKiK dzielić się z sądami wiedzą i dorobkiem orzeczniczym z zakresu prawa ochrony konkurencji i konsumentów, co umożliwi sądowi wszechstronne rozpoznanie sprawy.

  • Możliwość publikowania bezpłatnych komunikatów i ostrzeżeń w publicznym radiu i telewizji – dzięki temu będzie możliwe szybkie i skuteczne ostrzeganie konsumentów o zachowaniach lub zjawiskach, które istotnie zagrażają ich interesom.
  • Nowy model kontroli postanowień wzorców umów - to Prezes UOKiK w decyzji administracyjnej będzie rozstrzygał o niedozwolonym charakterze postanowienia wzorca umowy i zakazywał jego dalszego wykorzystywania.
    • Prezes UOKiK będzie mógł określić środki usunięcia skutków naruszenia zakazu stosowania postanowień niedozwolonych - np. poinformowanie konsumentów będących stronami umów o uznaniu klauzuli za niedozwoloną.
    • Decyzje UOKiK uznające postanowienie za niedozwolone będą mieć skutek tylko w stosunku do przedsiębiorcy, który je stosuje oraz wobec wszystkich konsumentów, którzy zawarli z nim  umowę na podstawie wzorca wskazanego w decyzji.
    • Postępowanie będzie wszczynane z urzędu lub z inicjatywy konsumentów, rzeczników konsumentów, Rzecznika Ubezpieczonych oraz organizacji konsumenckich, którzy uzyskają status zawiadamiającego.
    • Większą skuteczność eliminacji klauzul z wzorców umów zapewni możliwość nakładania przez UOKiK kar za stosowanie postanowień niedozwolonych – do 10 proc. obrotu.
    • Przedsiębiorca będzie miał także możliwość uniknięcia kary jeśli sam zobowiąże się do zmiany praktyk.
    • Przedsiębiorca będzie miał możliwość złożenia odwołania od decyzji stwierdzającej stosowanie niedozwolonych klauzul do SOKiK.
    • Kontrola incydentalna, czyli indywidualne dochodzenie praw przez konsumenta w związku ze stosowaniem klauzuli, będzie nadal sprawowana przez sądy cywilne.
    • Decyzje UOKiK będą publikowane na stronie Urzędu.
Dotychczasowy charakter rejestru klauzul niedozwolonych zostanie utrzymany przez wskazany w ustawie czas.
powrót do listy
 
Okna drewniane
Pustaki ceramiczne
Fondaline - Charakterystyka
Profile faliste
Kleje
wiecej...  
Profile faliste
Fondaline - Charakterystyka
Pustaki ceramiczne
Okna drewniane
Zaprawy
wiecej...  
więcej...
Strona główna O firmie Oferta Usługi Promocje Katalog firm Technologie Porady budowlane Forum dyskusyjne Galeria Kontakt
Copyright © FELIX 2006
Wykonanie: 2M SYSTEM