dachoratka
Strona główna Aktualności Jak walczyć ze skurczami mięśni?
Stolarka budowlana
Pokrycia dachowe
Izolacje budowlane
Materiały budowlane
Zapewniamy transport
i rozładunek
więcej...  
Wavin
Euro-Mix
Beam
ADW
wiecej...  
Nike Air Jordan XXX White Black Wolf Grey Galaxy Retro 2016 811006-101 sz 9.5 BRAND NEW Jordan V Wolf Grey Graphite Metallic Size 10 Nike Air shoes Retro 5http://www.top-jordans.com Nike Air Jordan 6 Sport Blue Sz 12 Retro 1 2 3 4 5 7 8 9 10 11 13 14 15 17 23 45Nike Air Jordan 11 XI Retro 72-10 Size 10.5 Brand New Jordan Gym Red 12scheap jordan shoes Nike Air Jordan XII Retro 12 Flu Game 2016 Black Varsity Red 130690-002 size 11Nike Air Jordan V 5 White Fire Red Black 23 136027-120 US 12 AJ5 4 3 2 1 Nike Air Jordan 1 Pinnacle Vachetta Tan 705075 201 sz 8cheap jordan shoes for sale Nike Air Force 1 '07 BRED Jordan Black Red 9.5UK NEW! Basketball Trainers RARENike Jordan Super.Fly 5 X V Blake Griffin Blue Infrared 23 Basketball 850700-404 Air Jordan 1 Pinnacle "Pinnacle" - 705075 130 - 2015cheap jordans Size 10Men's Air Jordan Retro V 5 Metallic Size 7.5 Nike Air Jordan 12 Retro [130690-600] Basketball Alternate Red/White-Blackcheap jordan shoes for sale Authentic 2001 Nike Air Jordan XVI Original Size 12.5Nike Air Jordan Retro III Fire Red Shoes 2013 Sz.11.5 NICE!! NIKE JORDAN MELO M9 DS YEAR OF THE SNAKE SZ 11cheap jordan shoes 2010 Nike Air Jordan Flint 13 Size 10 vvvvnds og all message For PaypalNike Jordan CP3. VIII 8 / AE X Chris Paul Mens Basketball Shoes Sneakers Pick 1 Jordan 3 Black Cement 2001 UK 9.5cheap jordans for sale 2004 Air Jordan 2 White/Blk/Red Size 9 UsedNike Air Jordan Retro 4 OG Basketball Shoes 840606-192 Size 9.5 Nike Air Jordan Gym Red 12 XII Retro Alternate White Cherry 130690 600 Size 11.5cheap jordans for sale Nike Jordan 5 AM Black White Air Max Mens Basketball Shoes Sneakers 807546-010Johnny Kilroy Air Jordan 10 Nike Air Jordan Retro 12 Gym Red sz 13 Master French Flucheap jordans for sale Nike Air Jordan 12 Retro White/French Blue-Metallic Silver-Varsity 130690-113
Jeżeli jeste?zainteresowany promocjami i ofertami specjalnymi - dopisz swój e-mail.
 
Aktualności
Jak walczyć ze skurczami mięśni?
2015-11-27

Bolesne skurcze mięśni nóg to powszechna dolegliwość, która może pojawić się u każdego z nas. Ich przyczyną jest na przykład nadmierny wysiłek fizyczny, nieprawidłowe siedzenie, niedobór soli i minerałów. Skurcze atakują nagle, trwają od kliku sekund do kilku minut, ale powoduję ból i duży dyskomfort, dlatego warto poznać kilka sposobów na tę uciążliwą dolegliwość.

Skurcze mogą pojawić się w różnych sytuacjach, a ból im towarzyszący wynika z faktu, iż mięsień kurczy się z dużą siłą i pozostaje napięty przez około minutę. W walce ze skurczami mamy do dyspozycji klika metod, którymi możemy spróbować sobie pomóc.

Automasaż

Jednym z najprostszych sposobów poradzenia sobie ze skurczem jest masaż. Możemy wykonywać go okrężnymi ruchami lub ugniatając mięsień przesuwając rękę od góry do dołu. Musimy go jednak wykonywać z dużą siłą, aby ta metoda okazała się skuteczna, więc jego wykonanie może dostarczyć nam na początku kolejnego dyskomfortu.

Ćwiczenia

Łatwym sposobem jest rozciągnięcie mięśnia jako szybkiego sposobu na pozbycie się skurczu, szczególnie gdy złapał nas skurcz łydki czy stopy. Wówczas rekomenduje się, jak najszybsze wyprostowanie nogi. Przy powtarzających się skurczach, szczególnie u osób, które długo pozostają w tej samej pozycji np.: siedząc codzienne długie godziny za biurkiem w pracy, poleca się ćwiczenia rozciągające jak na przykład joga.

Maści chłodzące

Na skurcze kojąco również działają maści chłodzące, jak na przykład Maść Niedźwiedzia Polarny Lód. Jej tradycyjna receptura i naturalne składniki jak mięta, arnika górska i mięta chińska zapewnią ekspresowe uczucie schłodzenia i przynosi szybką ulgę. Maści chłodzące, które są dobrą alternatywą do okładów z lodu, tworzą na skórze pielęgnacyjno – ochronną warstwę, która zapewnia długotrwałe działanie.

Preparaty z potasem i magnezem

Podłożem występowania bolących skurczów mogą być również niedobory w organizmie potasu i magnezu. Można im zaradzić wzbogacając naszą dietę w produkty bogate w te minerały. Najlepszym źródłem potasu są pomidory, ziemniaki, pietruszka, orzechy i warzywa strączkowe, a magnezu: czekolada, banany, kasza gryczana, płatki owsiane. Braki potasu i magnezu można również uzupełnić korzystając z odpowiednich suplementów diety.

Jeśli bolesne skurcze mięśni, mimo zastosowania domowych metod pojawia się zbyt często, należy skonsultować się z lekarzem, aby zweryfikować czy nie są one spowodowane chorobą układu krążenia związanego z niewydolnością żylną.

powrót do listy
 
Pustaki ceramiczne
Okna drewniane
Kleje
Profile faliste
Fondaline - Charakterystyka
wiecej...  
Zaprawy
Fondaline - Charakterystyka
Kleje
Profile faliste
Okna drewniane
wiecej...  
więcej...
Strona główna O firmie Oferta Usługi Promocje Katalog firm Technologie Porady budowlane Forum dyskusyjne Galeria Kontakt
Copyright © FELIX 2006
Wykonanie: 2M SYSTEM