dachoratka
Strona główna Aktualności Marketowe manipulacje
Stolarka budowlana
Pokrycia dachowe
Izolacje budowlane
Materiały budowlane
Zapewniamy transport
i rozładunek
więcej...  
Firma Kurek
Ursa
Bolix
Comensal
wiecej...  
Nike Air Jordan XXX White Black Wolf Grey Galaxy Retro 2016 811006-101 sz 9.5 BRAND NEW Jordan V Wolf Grey Graphite Metallic Size 10 Nike Air shoes Retro 5http://www.top-jordans.com Nike Air Jordan 6 Sport Blue Sz 12 Retro 1 2 3 4 5 7 8 9 10 11 13 14 15 17 23 45Nike Air Jordan 11 XI Retro 72-10 Size 10.5 Brand New Jordan Gym Red 12scheap jordan shoes Nike Air Jordan XII Retro 12 Flu Game 2016 Black Varsity Red 130690-002 size 11Nike Air Jordan V 5 White Fire Red Black 23 136027-120 US 12 AJ5 4 3 2 1 Nike Air Jordan 1 Pinnacle Vachetta Tan 705075 201 sz 8cheap jordan shoes for sale Nike Air Force 1 '07 BRED Jordan Black Red 9.5UK NEW! Basketball Trainers RARENike Jordan Super.Fly 5 X V Blake Griffin Blue Infrared 23 Basketball 850700-404 Air Jordan 1 Pinnacle "Pinnacle" - 705075 130 - 2015cheap jordans Size 10Men's Air Jordan Retro V 5 Metallic Size 7.5 Nike Air Jordan 12 Retro [130690-600] Basketball Alternate Red/White-Blackcheap jordan shoes for sale Authentic 2001 Nike Air Jordan XVI Original Size 12.5Nike Air Jordan Retro III Fire Red Shoes 2013 Sz.11.5 NICE!! NIKE JORDAN MELO M9 DS YEAR OF THE SNAKE SZ 11cheap jordan shoes 2010 Nike Air Jordan Flint 13 Size 10 vvvvnds og all message For PaypalNike Jordan CP3. VIII 8 / AE X Chris Paul Mens Basketball Shoes Sneakers Pick 1 Jordan 3 Black Cement 2001 UK 9.5cheap jordans for sale 2004 Air Jordan 2 White/Blk/Red Size 9 UsedNike Air Jordan Retro 4 OG Basketball Shoes 840606-192 Size 9.5 Nike Air Jordan Gym Red 12 XII Retro Alternate White Cherry 130690 600 Size 11.5cheap jordans for sale Nike Jordan 5 AM Black White Air Max Mens Basketball Shoes Sneakers 807546-010Johnny Kilroy Air Jordan 10 Nike Air Jordan Retro 12 Gym Red sz 13 Master French Flucheap jordans for sale Nike Air Jordan 12 Retro White/French Blue-Metallic Silver-Varsity 130690-113
Jeżeli jeste?zainteresowany promocjami i ofertami specjalnymi - dopisz swój e-mail.
 
Aktualności
Marketowe manipulacje
2010-11-07

Wyruszając na zakupy, szczególnie „dużego kalibru”, warto poznać różnicę między niekontrolowanym chaosem kupowania, a świadomym uczestnictwem w sytuacji handlowej. Aby kontrolować swoje zachowanie należy poznać techniki manipulacyjne, stosowane przez wielkie sieci handlowe.

 

Dzięki drobiazgowym badaniom psychologicznym, specjaliści ds. reklamy i marketingu wykorzystują zależności między zapachem, kolorem, kształtem, zatłoczeniem, temperaturą pomieszczenia a skłonnością klienta do dokonania zakupów. Tysiące parametrów zostaje szczegółowo przeanalizowanych i zoptymalizowanych, aby osiągnąć upragniony wzrost sprzedaży.

 

Najpopularniejszą techniką manipulacyjną w hipermarketach i marketach jest prowadzenie konsumentów po szczegółowo wytyczonym torze, który wiedzie od wejścia na teren sklepu, po kasy i wyjście. Specjaliści od pozycjonowania produktów w przestrzeni sklepowej, sprytnie manipulują percepcją i pragnieniami klienta, wywołując w nim pragnienie posiadania wyeksponowanych, przecenionych lub pozornie przecenionych produktów.

 

Robiąc zakupy w wielkich hipermarketach, w myśl zasady: wszystko tanio i w jednym miejscu, stajemy się nabywcami wielu niechcianych i wręcz niepotrzebnych produktów. Pozorna ekonomia zakupów zrobionych w hipermarkecie, boleśnie jest konfrontowana z kwotą wydaną na niezaplanowane wydatki. Badania udowadniają ten fakt niezłomnie. Okazuje się, że aż 53% zakupów jest wykonywanych właśnie pod wpływem impulsu. Jedynie 1/3 zakupionych produktów należy do zbioru produktów, które planowaliśmy kupić.

 

Dlaczego kupujemy w hipermarketach?

Aż 91% klientów, korzystających z zasobów wielkich sieci handlowych, jest przekonana o niższych cenach produktów i korzyściach ekonomicznych jakie zyskują. 60% udaje się do wielkich molochów z uwagi na dogodną lokalizację, w której się one znajdują. Ponad połowa klientów przyznaje, że zostali skuszeni przez liczne promocje. Jedna czwarta klientów żyje w przekonaniu, że produkty nabywane w hipermarketach są dobrej jakości.

 

Ukryć rzeczy najczęściej kupowane

Robiąc zakupy w osiedlowych sklepikach nie godzimy się na ustępstwa. Poszukując konkretnego produktu, szukamy do skutku. Będąc zaś w markecie, szukamy zamiennika, który zrekompensuje nam stracony na poszukiwania czas. Decydując się zaś na zastępstwo produktu, stajemy się niezwykle podatni na marketingową sugestię. Często bywa tak, że w przypadku gdy nie znajdziemy wybranego rodzaju chleba, kupujemy w zastępstwie inny  chleb, bułki i pieczywo specjalne. W ten sposób obficie kompensujemy sobie niemożność zdobycia produktu, po który przyszliśmy.

 

 

 

Magiczne słowo „promocja”

Promocje, szczególnie w okresie przedświątecznym, są zjawiskiem wręcz hipnotyzującym. Nie zważając często na pozorną korzyść, jaką osiągamy, jesteśmy gotowi walczyć o promocyjne produkty i usługi. Rabaty są często próbą wszczepienia w świadomość klienta informacji o pojawieniu się na rynku nowej marki. Często promocyjna cena, skłania nas do zmiany wyboru marki produktu, gdyż towar promocyjny ma w naszych oczach większą wartość. Ponadto wrażenie „oszczędzenia” pewnej kwoty łagodzi dyskomfort spowodowany kupnem produktów nieplanowanych. Warto zauważyć, iż nadrzędnym zadaniem systemu promocji jest budowanie więzi z klientem, przez wpojenie mu przekonania, że market dba o jego portfel i dobre samopoczucie.

 

Półki i stoiska

Najlepiej sprzedają się produkty umieszczone na wysokości oczu, dlatego właśnie tam umieszczane są półki a na nich najdroższe produkty, lub towar, którego sklep z różnych względów chce się pozbyć.

Stoiska w marketach są rozlokowane w ten sposób, by jak najdłużej przytrzymać klienta zmuszając go dodatkowo, do kluczenia między rzędami półek. Rzeczy najczęściej kupowane przez przeciętnego klienta, znajdują się na przeciwległym końcu w stosunku do wejścia.

 

Cenowe manipulacje

Specjaliści zarządzający lokalizacją produktów na terenie marketu wykorzystują często zasadę złotego środka. Jeśli mamy do wyboru dwa produkty, jeden za 5 złotych a drugi za 7 to wybierzemy ten pierwszy. Jeśli jednak mamy do wyboru jeszcze jeden produkt z tej samej kategorii w cenie 13 złotych, wówczas wybierzemy produkt w średniej cenie. W naszym przekonaniu, będzie to najbardziej optymalny cenowo i jakościowo produkt.

 

Przestronne kosze, dojazd i parking

Niektóre hipermarkety rezygnują całkowicie z małych wózków lub koszyków na ramię. Mała ilość produktów w wielkim koszu wyraźnie krępuje klienta, przez co wpływa na niego, zmuszając do nieplanowanych zakupów. Jest to szczególnie znana praktyka z hipermarketów budowlanych, gdzie krępujemy się kupnem drobiazgów, ładując do przestronnego kosza większe i droższe produkty, niż wcześniej planowaliśmy. Przestronne parkingi mają zmusić klienta do wykonania dłuższej trasy, zanim dotrze bezpośrednio do powierzchni handlowej, aby zmorzyć jego głód zakupów.

 

Decydując się na zakupy w wielkich hipermarketach, należy sprawdzać ceny, jakość produktów, certyfikaty i długość gwarancji. W przypadku wielkich hipermarketów pojawia się problem z rzetelną informacją na temat produktu, nie istnieje także rzeczywista intencja dbania o dobro klienta. Lokalne składy budowlane, dysponują kadrą doskonałych sprzedawców, którzy znakomicie znają zasoby asortymentowe firmy oraz doradzają czy poszukiwany produkt w rzeczywistości zaspokoi wszelkie potrzeby klienta.

Specjalista budowlany

mgr Aneta Raksimowicz  

powrót do listy
 
Zaprawy
Okna drewniane
Profile faliste
Kleje
Fondaline - Charakterystyka
wiecej...  
Fondaline - Charakterystyka
Kleje
Okna drewniane
Pustaki ceramiczne
Profile faliste
wiecej...  
więcej...
Strona główna O firmie Oferta Usługi Promocje Katalog firm Technologie Porady budowlane Forum dyskusyjne Galeria Kontakt
Copyright © FELIX 2006
Wykonanie: 2M SYSTEM